keskiviikkona, kesäkuuta 04, 2008

Noorkunstnike alatu pale

Kunstiakadeemia sööklas on üleval üleskutsuv plakat teha kunsti abil head. Aga nn noorkunstnikud on selle närusel moel ära sodinud -paljastades oma mõtteviisi tegeliku palge!
Ohh kui palju olen ma kuulnud neidsamu noorkunstnikke jahumas mingit sellist juttu et: "ma usun, et kunst mida ma teen, teeb maailma paremaks...mina kui looja...ma loon...ma panen inimesi oma loomingu abil mõtlema...ma juhin tähelepanu probleemidele..."jmt.
Nüüd siis on näha, et tegelikult on see puhas sõnademulin ja edvistamine. Tegelikult -tegelikult on kõige taga alatu omakasu ja enesereklaam!
Häbi, häbi!

2 kommenttia:

Laps Eestis kirjoitti...

Kui nad kutsuvad oma "madaluses" head kunsti tegema, nagu mina selle plakati järgi aru sain, pole ka ju kõige hullem? Võibla see hea kunst kah viitab probleemidele või midagi... Annetamine on ainult üks viis maailma parandada, ega see ei pea kõigile maailmaparandajatele sobima.

Asjadest kirjoitti...

Ei -misasja?
See sodimine näitab lihtsalt, et nad ei hooli mitte inimestest -et head teha ja inimesi aidata -vaid iseendast. Sest teatavasti teevad kunstnikud kunsti ikka iseenda pärast. Kõik see jutt, et probleemid ja muutma ja paremaks -see on niisama, et oleks mingi seletus miks nad teevad seda mida nad teevad. See jutt on suunatud nö publikule.

Sest selline võimalus, et sa annad oma kunstiteose niisama ära ja saadud raha läheb abistamiseks, on kõige naturaalsem abi mis üldse olla saab. See on "kunst-mis-aitab-inimesi" oma kõige algsemas olekus.

Aga ei -noorkunstnikud ei talu ju sellist mõtet, et nad ei saagi tähelepanu ja kuulsust ja raha vaid lihtsalt keegi teine saab midagi.

Kuigi muidugi võiks asjad ka palju hullemini olla.