sunnuntaina, toukokuuta 22, 2011

Külli Reinumäe (inimlikkuse?) manifest

Ma pole juba kaua lugenud meediast midagi nii arukat ja puudutavat, kui Külli Reinumäe "Õrnuse manifest". Need on just need sõnad mida keegi juba ammu oleks pidanud lausuma. See on Just See!

Mulle tundub, et paljud meist on väsinud. Väsinud endatõestamisest, ülesklopitud ambitsioonikusest, edukultusest, tugev-olemisest; koolitusgurudest ja müügimeestest, kes uuesti ja uuesti püüavad meile pähe taguda, et vaid nemad teavad õnne valemit.

Ma olen väsinud sellest, et suheldakse vaid "väärikate" inimestega ja ei märgatagi tubli töömeest või koristajat. Et pingutatakse vaid oma eduka fassaadi nimel ning unustatakse lihtne ja sõbralik ausus. Ning lõpuks kaotatakse endas peituv lapselik rõõm olevast.

Mulle tundub, et liiga paljud inimesed pole kogenud tõelist ebaedu või kannatust. Liiga vähesed on mõlgutanud mõtteid inimliku vapruse ja headuse üle. Vaid üksikud meist on töötanud kojamehe või laadijana -ning seetõttu pole me suutelised mõistma, et elu on palju enamat, kui tööalane või eneseteostuslik edu. Palju enamat, kui see, mis paistab...

2 kommenttia:

Vfed kirjoitti...

Kahju, et ajakirjanduses valitakse nö nädala intervjueeritavaks (ntx. arteri persoon) alati poliitik, näitleja, kunstnik, muusik. Tahaks hoopis lugeda ausate, tublide, töökate lihtinimeste elust!

Anonyymi kirjoitti...

Seda kah jah. Mina näiteks ei saa aru miks on vaja teha Maire Aunastest umbes 100 artiklit ja 50 saadet. Milleks?

Kas ta on midagi tähelepanuväärset leiutanud? Või milles ta fenomen seisneb?
asjadest