sunnuntaina, huhtikuuta 22, 2012

SEB pank piirab relvakandmisõigust

Tartus, Vanemusie kõrval oleva SEB-kontori uksel ilutseb selline kurjakuulutav silt. Keelatud on mitmed asjad ja tegevused: pudeli käeshoidmine, koerad, revolvrid, fotoaparaadid, filmikaamerad. Ma ei saa sellest kõigest päris hästi aru. Kas piiratakse nimetet esemetega panka sisenemist (millise seaduse alusel saab piirata fotoaparaadiga panka sisenemist?) või pigem nende avalikku käsitsemist? Ja kas keeld käib ainult revolvrite kohta või on keelatud ka püstolid ja vintpüssid? Kas kassiga tohib panka minna? Aga kitsega?

Kas uksel olev pilt peaks üldse midagi tähendama?

Relvaseaduse § 50 lg 5 sätestab: (5) Äriühingu või mittetulundusühingu juhtorgan või juht, samuti füüsilisest isikust ettevõtja võib oma aktiga piirata relvakandmist oma asukohas ja teistel tema omandis või valduses olevatel objektidel, kui selleks on antud objekti asukoha järgse politseiprefektuuri nõusolek. (Relvakandmise all mõistetakse relva endaga kaasaskandmist väljaspool hoiukohta).

Seega, kas SEBil on tõesti olemas asukoha järgse politseiprefektuuri nõusolek, et mitte lubada enda valdusesse pudelite, koerte, revolvrite, fotoaparaatide ja kaameratega inimesi? Ja kus ma võiksin näha asjakohast protokolli või käskkirja?

Sest olgem ausad -mis õigusega piirab pank minu tegemisi, kui ma soovin ENDA RAHA pangast kätte saada? See on umbes sama, kui ma võtan sõbra raha enda kätte hoida ja kui sõber soovib seda kätte saada, teatan, et ok -sa saad raha kätte küll, aga tule rattaga ja kanna pruuni värvi kingi. Mustade kingadega ja jalgsi ma sind vastu ei võta.

2 kommenttia:

Vilts kirjoitti...

Selle kohta liikus facebookis ka mingi hea idee, kui keegi keelab nt poodi relvaga sisenemist.

Kui inimene on relvakandja, siis on ta:
- läbinud psühholoogi juures vestluse (võib eeldada, et päris hull ei ole)
- ära õppinud relvaseaduse (ei saa päris loll olla)
- oskab ohutult relva käsitseda
- oskab (teoreetiliselt) esmaabi anda

Aga mida nad teavad kõikide teiste inimeste kohta?

Mina pigem usaldaks juba relvakandjat :)

Anonyymi kirjoitti...

See on teooria Vilts. Kuuldavasti on olemas ka parajaid jobukakke, kes tegutsevad näiteks lasketiirus nii nagu "jumal juhatab". St et on olemas ka täiesti klišeelikke tegelasi.
Asjadest