keskiviikkona, lokakuuta 06, 2010

Kas stressivaba toit on ületähtsustatud?

Jutt läks kanakasvatusele ja sellele, et kanad on stressis ning munad mida nad munevad on samuti kahtlased -hormoonide abil toodetud ja samuti stressis. Ja et tervislik on hankida vabade kanade mune. Loogiliselt arutledes, peaks stressivabade munade tarbimine alandama ka sööja stressitaset.

Väga imelik.

Ma mäletan selgesti, et sellal, kui ma maal Vanaema juures elasin, sõin ma ainult vabade kodukanade stressivabu mune. Sellest hoolimata olin ikkagi pidevas stressis, sest Vanaema (-kes sõi neidsamu mune) pahandas minuga alailma ja noomis tuhande erineva asia pärast.

"Miks?" küsin ma, kui stressivabal toidul on justkui nii oluline roll? Miks ma maal stressis olin? Ja miks oli vanaema stressis? Ning mis peamine -miks munad stressi ei maandanud?

Kas see stressivaba toidu jutt on mingi ökomeeste väljamõeldis?

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Naudin nagu ikka su vahvaid mõttekäike ;)

Kristjan Kuru kirjoitti...

See on ökomeeste turunduspläma. Parem mine stressi maandamiseks paljajalu muru peale, tõmba kopsud värsket õhku täis ja hüüa PERKELE nii kõvasti, et naabrite naabrid ka kuulevad. Siis võid tuppa tagasi tulla ja muna ära süüa.

annapauliina kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

Mul on vene naabrid...

Üldiselt võttes on see siiski hea soovitus, sest ma olen täheldanud, et soomlaste peale ei pahanda eriti keegi. Nad on otsekui väljaspool kõike.

Muide ma kirjutasin kogemata sõna "asja pärast" I-ga. Kuidas see juhtuda sai?
asjadest

Anonyymi kirjoitti...

vaatan, et oled eile telekast "konte" vaadanud ;). sellest stressi edasi kandumisest inimesele ei tea ma midagi, võimalik et tegemist on puhtalt enesesisenduse või ideoloogilise jamaga. aga vabalt peetud kanade, kes saavad rahuldada oma loomulikke vajadusi, siblida, süüa ussikesi, saada tunda kukke jne, munad on kindlasti toitaine-ja vitamiinirikkamad, inimesele paremini omastatavad, mürgi-, antibiootikumi ja hormoonivabad, maitsvamad, ilusamad jne. ning lõpuks, miks peab üldse elusolendeid piinama ?
a.

Asjadest kirjoitti...

Ma ütlen sulle, mis selle piinamise põhjus on: MUNAD! On päris kindel, et vabad kanad ei suuda toota Euroopa jaoks piisavalt mune.

Teisalt -milleks munad üldse vajalikud on, kui on olemas munapulber, millel pole munadega mingit seost, aga küpsetada saab?

Ideaalne oleks tegelikult see, et igal kodanikul, kes soovib mune, kasvatab ise paari kana. Seda nimetatakse vastutuse võtmiseks.

Anonyymi kirjoitti...

el-is on kanade pidamistingimused kõvasti paremad, kui usas. tegelikult saaks toota euroopas rahulikult kõik munad vabadelt kanadelt. küsimus hinnas, tarbija nõuab võimalikult odavat hinda ja tootja toodabki võimalikult odavalt.
a.