tiistaina, lokakuuta 12, 2010

Kohtumine Halli Vanamehega

Elasin äsja läbi väga müstilise ja võimatuna näiva sündmuse.

Sõitsin kl 21.00 ajal rattaga Viimsi Mõisa pargiga piirnevat teed (Viimsist Pirita suunas), ning peatusin pargi serval, et kohendada oma pealampi. Samas märkasin veidrat Halli Vanameest, kes näis eksinud olevat. Tal oli peas must -kummaliselt kõrge -kaabu, seljas beež mantel ning käes väike kohver ja kilekott.

"Kuidas siit Viimsi Mõisa juurde saab?" küsis Hall Mees.

Tema selja taga laius tume ja hämaralt valgustatud park.

"Eeää..." tegin vastamisega algust "Ma ei ole päris kindel...-ma pole ise kah kohalik..."
"Kas see tee läheb Mõisa juurde?" küsis ta, osutades vasakule suunduvale rajale.
"Ma pole kindel...-kasutan ise alati ülemist teed -seda mis läheb ringi juurest" vastasin.

Hall Vanamees vaatas ümbrust ning kohendas oma kotti.
"Ma pole siin ammu käinud" lausus Ta.

Puurisin pilgu hämarasse parki, püüdes aimata, kas Mõisa juurde viib vasakpoolne või parempoolne tee.

"Ma võin pisut luuret teha" pakkusin; "Sõidan sinnapoole ja vaatan järgi, kas see tee viib Mõisani " laususin Vanamehele ja pöörasin ratta hämarale pargiteele.

Sõitsin u 200m kuni nägin Mõisa tulesid ning pöörasin seejärel kohe tagasi tuldud suunas. Olin ära umbes minuti.

Halli Vanameest meie kohtumispaigas ei olnud. Vaatasin ringi -asusin ilma alusmetsata pargi servas mis piirnes hästi valgustatud maanteega. Vanameest ei olnud. Teda polnud tänava ääres, ega kummalgi parki viival teel. See oli üllatav, sest Hall Vanamees näis olevat kohmetunud ja aeglase liikumisega.

Vaatlesin ümbrust väga tähelepanelikult. Ühe minuti jooksul oleks ta pidanud isegi kiire kõnni puhul jõudma vaid mõnekümne meetri kaugusele.

Lähikonnas polnud hingelistki...

Sõitsin rattaga edasi mööda parempoolset teed -lootuses leida Hall Vanamees ja teatada, et vasakpoolne tee (mida mööda olin äsja tulnud) viib Mõisani.

Ma ei leidnud ainustki inimest. Nii kaugele, kui silm nägema ulatus, polnud märgata ainustki jalutajat -ja ometi oli park ja maantee üpris hästi valgustatud.
* * *

Mul hakkas kõhe. See polnud normaalne. Inimesed ei saa nii äkki ja kiiresti kaduda. Eriti vanad inimesed...
Kas ma kohtusin kellegiga Sealtpoolt? Kas Hall Vanamees oli Kuskilt Mujalt?

3 kommenttia:

Mati kirjoitti...

Kuidas prillidega oli? Olid nad sul kaasas? Hallid vanamehed sulanduvad hämarasse maastikku väga hästi :)

Anonyymi kirjoitti...

Ei saanud sulanduda. Ümbrus oli ju täitsa lage. Väga müstiline igatahes.
asjadest

Anonyymi kirjoitti...

Ma mõtsi esite, et hakkad põnevus-järjejuttu kirjutama