perjantaina, helmikuuta 17, 2012

Autorid rikuvad Eesti Vabariigi põhiseadust!

Seoses ACTAga on selgunud, et iga ostetud CD plaadi eest saab Eesti Autorite Ühing 3-4% müügitulust. Idee seisneb selles, et CD on asi millele võib ostja muusikat salvestada. Muusika on aga kellegi autori looming. Ja loomingu eest peab igaljuhul maksma...

EAÜ ei pea seega eriti võimalikuks, et tegelikult salvestan ma CD plaadile fotosid või enda uue raamatu käsikirja.

Kuid see väike raha on veel pisike ülekohus. Palju karjuvam ebaõiglus on see, et tegelikult MA EI TAHA mulle peale surutavat muusikat kuulata. Ma ei taha kuulata kaubanduskeskuses kõlavat anglosaksi estraadi. Ma ei taha kuulata muusikat mida lastakse raadiost, telekast jm(+ bussis kõlav slaavi estraad). Ma leian, et muusika mida ma ei saa valida, rikub minu õigust enesemääramisele. Eesti Vabariigi põhiseaduse § 19 sätestab: Igaühel on õigus vabale eneseteostusele. Igaüks peab oma õiguste ja vabaduste kasutamisel ning kohustuste täitmisel austama ja arvestama teiste inimeste õigusi ja vabadusi ning järgima seadust.

Mis õigusega arvab EAÜ, et mina salvestan CD-le muusikat aga ei arvesta samas minu sooviga muusikat MITTE KUULATA?! Miks nad topivad mulle mingite autorite lugusid sellal, kui ma tahan, et oleks vaikne? Ja mis peamine -miks nad mulle selle eest ei maksa?!

Ei kommentteja: