keskiviikkona, toukokuuta 05, 2010

Kas juudid on ettemääratult pahad?

Olen viimasel ajal kokku puutunud mitme juhtumiga, kus keegi -minu jaoks täiesti ootamatult ja ilma erilise põhjuseta -juutide kohta pahakspanevaid repliike avaldab.
Kõigil ütlejatel on olnud kõrgharidus ja nad on ka muidu korralikud inimesed.

Ma ei saa aru päris.

Ma ise tunnen isiklikult küll ainult paari juuti, kes on kõik igati lahedad tegelased. Ja Mati tunneb isiklikult Eesti Rabi, kes pidi kah väga muhe mees olema.

Nüüd võib keegi öelda: "Aga ärimees Bindes?". Jah -Bindes on mõistagi juut, kuid tema on ärimees ja ärimeestel ikka juhtub...-ja kui võrrelda teda mõne eestlasest ärimehega, siis ma ei teagi...

Mis värk on sellega? Miks on vaja juute kommenteerida, kui isiklikud kokkupuuted on minimaalsed või halvimal juhul -puuduvad?
* * *
Lisasin ka asjakohase küsitluse -selgitame üheskoos Tõe välja!

4 kommenttia:

tomm kirjoitti...

Piisab peaaegu ühest Zuroffist. Mida vähem sa juute tunned ja mida rohkem üks sell sind fašistiks ja kurjategijaks tembeldab, seda rohkem sulle tundub, et terve rahvas ongi selline. Ja pole ka kuigi normaalne mis Palestiinaga toimub. Pluss jutud juutide maailmavalitsemisest, mille avalik, kõigile nähtav vorm on tubli lobi ameerika võimukoridorides. Väga pragmaatiline rahvas, kes teeb oma reaalpoliitikat hoolikalt vahendeid valides. Kohati on see üpris hirmutav. Samas, mul ühtegi juudist sõpra paraku pole, niiet ei oska indiviidi tasemelt kommenteerida.

Asjadest kirjoitti...

Kas see pole umbes sama, kui see, et mingid Novosibirski venelased ei salli eestlaseid, sest need on kõik jubedad fašistid?

Kuulujutud ja propaganda?

Aarne kirjoitti...

Novosibirski tüüpidel ei käi keegi peale riikliku meedia pidevalt tuututamas, et eestlased on halvad. Meil siin Zuroff käib iga natukese aja tagant kõiki natsideks tembeldamas.

Zuroff on see mees, kes minu silmis kõigi juutide mainet pidevalt maha kisub. Enne tema toimetamisi polnud mul juutide vastu (ega poolt) midagi aga nüüd on pigem niisugune "vastu" hoiak.

Asjadest kirjoitti...

Nojah. Samas -kes oleks Zuroff, kui kodumaine kasumaias meedia tema sõnu üle eestlaste valulävi ei võimendaks? Kuid tarvitseb Zuroffil öelda vaid paar lauset, kui see on kohe online uudiste esiküljel -et näe, mis Zuroff jälle ütles.

Liis Lassiga oli vahepeal sama fenomen.