tiistaina, maaliskuuta 25, 2008

Lendodast võsa kontekstis

Esmalt see, et mulle tundub, et mõistlik on kerget viskeoda nimetada ikkagi uudissõnaga "lendoda". Või "lend-oda". Esiteks on siis kohe aru saada millest jutt ja pole vaja hakata seletama, et see on see "kerge viskeoda" -aga mitte pilum -oda. Et selline sulgedega ja...
Niisugune pikk seletamine jääb "lendoda" puhul kohe ära ja teeb vestluse mugavaks ja sujuvaks.

Haa -siin on suurepärane näide sellest, kui hästi lendoda võsa läbistab (püüdsin tabada seda pildi keskel olevat suurt mändi). Kuigi kogu oda lennualal oli päris korralik võsa, lendas oda siiski ilma erilise hajumiseta (männi mittetabamine oli minu viga ja oda tegi kõik õieti).

Vise toimus selle esiplaanil oleva rondi tagant.

Lihtsalt tore näide, et suhteliselt peenikesele asjale saab täitsa hästi pihta.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Miks sa oma "hobi" harrastades puid vigastama pead?

Anonyymi kirjoitti...

jah, kas sa ei võiks endale kokku klopsida sellist märklauda nagu vibutajatel on. Põhku täis kartulikott sobiks kah, või mõni antifašisti huvitav koht. Ega ma neil kahel viimasel vahet ei tee aga see selleks.

Ujuoda, Roomoda, Maxinool, Odanool?

Asjadest kirjoitti...

No kuulge, mis vigastamine see ka on? Paksukoorelise männi puhul ei tee see teravik puule midagi. Ja eks ma vaatan enamasti ikka ärakuivanud puid. Pealegi murrab näiteks tuul puudel pidevalt oksi -vaadake ise metsa alla -kõik kohad on murdunud oksi täis! Kes selles siis süüdi on?! Ei tasu ikka liiga fanaatiliseks minna selle looduskaitsega. Ma saan veel aru, kui ma pilluks mingit ühte puud nädal aega järjest -et siis on ehk pisut vaiku näha pärast. Aga nimodi paar täket suure puu peal (mis ei pruugi isegi koorest läbi tungida), on minu arvates igati loodussäästlik.
Ja üldse. Varsti algab kasemahla-hooaeg, mil sajad ja sajad mahlalaskjad puurivad kaskedesse auke ja lasevad seal sadades liitrites kasemahla...-kas ka see on siis kuidagi loodusvaenulik või?
Või näiteks küttepuude tegemine. Küttepuude tegemine on ju sisuliselt mingi perversne mõrv puu suhtes. Kas pole? Esmalt tapad puu ära ja siis veel tükeldad? kusjuures mõnedele lausa MEELDIB puid lõhkuda.
Ja jõulukuused...-noored süütud puud tapetakse ära -ja mille nimel?! Mingi lõbu ja pillerkaari pärast lihtsalt! Jube!

Aga eks ma väikestviisi jah kopsin ehk midagi sinna metsa...

Anonyymi kirjoitti...

Vahe on selles et lõbu pärast ei tapa loomad oma saakloomi ega murra puid.
Sinu tegevus aga kvalifitseeruks lõbuna.
Üle pingutades võiks ju öelda et sama hea on sinu aknasse kividega loopida - sa ju paned uued klaasid, ning ega ma iga päev ka ei teeks seda.
Sellese augukesse puutüves aga siginevad seened ja puu läheb mädanema ja siis ei saa sellest laudu teha, ega vibunooltki mitte.
Tuuletõkkeplaat serviti kokku kleepida ja edgkari pilt peale või mõni muu siga ja tuld.

Asjadest kirjoitti...

Mmm -see seene-jutt pani küll mõtlema. Küllap olen siis tulevikus korralikum (kuigi seente teke tundub siiski liialdusena). Ega nii tegelikult ei sobi muidugi. Kuigi metsas on peale puude ka muud mida märgina kasutada (kuivanud puud, mahakukkunud puud, kännud, mättad jmt)

Aga ikkagi -kuidas siis kasemahla laskmine kfalifitseeruks? Eks ole seegi omamoodi lõbu...?
Rääkimata juba näiteks kaminapuude tegemisest, mis on kindlasti lõbu. Mõned teevad kasetohust isegi asju...-tänapäeval selge lõbu ja luksus.

Ja üleüldse on selline lendodaga majandamine kindlasti loodussäästlikum, kui näiteks tervisejooks. Sest teatavasti kannavad tervisejooksjad enamasti moodsaid tosse ja dresse ja kindaid -mis on kõik tehtud naftast ja mille valmistusprotsessis kasutatakse tohutult mürgiseid kemikaale ja kavalaid tehnoloogiaid.

Ja ma kahtlen sügavalt, kas näiteks kuuske on võimalik lendodaga mädanema saada...-peaks lausa katse tegema vist...?

Ingrid kirjoitti...

Mnjaa!
Meie pääsküla raba servas lennutab üks mees metsas ketast.
Enamasti lendab see vastu puutüvesid, aga metsas jalutamine on sel ajal surmavalt ohtlik.

Anonyymi kirjoitti...

jah,igasuguseid hulle on...;)

Ma olen ka ise paari huvisportlast tahtmatult ehmatanud, kui nemad süütult jooksevad ja korraga märkavad, et mis, mis -misasi see seal on?!!

Et järsku on kah keegi hull või midag? See tervisejooksjate hirmutamine on lendodaviske puhul lausa selline lisaboonus :)
asjadest