maanantaina, toukokuuta 04, 2009

Sealiha on osa eestlaseks olemise identiteedist

Tuttav pereisa korraldas lennukis skandaali. 
Lennuemandad pakkusid pereisale vastikult maitsetut ja lääget kanaliha koos makaronivormiga, mille peale perepea nõudlikuks muutus ja soovis midagi suupärasemat -näiteks sealiha kartulitega. 

"Meil kahjuks pole sealiha pakkuda" vabandas lennuemand.
"Miks pole? Ma tahan sealiha!" jäi pereisa vankumatuks.
"Me ei paku juba ammu sealiha. On ju nii palju usundeid, mis keelavad sealiha söömise..."
"Mis see minu asi on mida nemad süüa ei tohi? Mina tahan justnimelt sealiha!" jätkas mees kiuslikult "Mina söön mida ma tahan ja miks pean mina teiste usu pärast kannatama?!".

Pereisa oli põhjendatult pahane ja ka lennuemandad ei osanud vastuseks midagi mõistlikku kosta. Ja sealiha ei saanudki.

* * *
Kuid tõepoolest! Miks promotakse meile kanaliha, kui just sealiha söömine on eestlased enamikest suurtest hädadest välja aidanud? Kas kana toidab rahva näljaajal ära? Väike äbarik broiler? Vaevalt küll. 
Sealiha söömine on pealegi osa eestlaseks olemise enesetajust -sealiha ahjukartulitega on eestlasele sama tähtis, kui goššer juutidele. Ilma sealiha ja kartuliteta kaotame me sideme oma ajaloolise pärandiga. 

Mis on siis sellise kana-promo tegelik tagamaa? Miks sunnitakse eestlast sööma lennukis maitsetut kana koos veel maitsetumate makaronidega? On see mingi moodus meie eneseuhkuse murdmiseks? Aga miks siis?!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kui vaadata eestlasi laastvaid tõbesi(süda, vererõhk, kasvajad), siis kombinatsioon sealiha+kartul tundub olevat, meie rahvusele ohtlik. aga üks korralik seapraad on nämm, nämm...

loonatalu

Asjadest kirjoitti...

Jajah -seda juttu, et sealiha on ohtlik jmt olen ma samuti kuulnud. Aga kuidas ta ohtlik on, kui just siga ja kartul aitas eestlastel Põhjasõja, I MS ja II MS üle elada? Kui eestlased poleks seale ja kartulitele panustanud, ei oleks enam kedagi alles.

Pealegi.

Miks topitakse toiduainetesse värvaineid -mis ju kah teab-mis tervislikud ei ole? Tüübid ise mürgitavad ja samal ajal kisavad, et sealiha on ohtlik!! Väga imelik.

Ma arvan, et selle asja taga on suured Itaalia ja Ameerika makaroni -ja kanaliha-korporatsioonid...