Pankade reklaamid on nagu semiootika näidisülesanded. Võtame näiteks kasvõi LHV uue välireklaami, mis paiskab eetrisse esmapilgul "usaldusttekitavaid" ent lähemal uurimisel sõnumiga vastuolus olevaid mõtteid (see, et nende põhiline manipuleerimisatribuut on inimeste usaldus on eriti rõlge, sest erinevalt pangast kaotab panka usaldav inimene kõik, mida kaotada annab). Vaatame siis reklaami:
1) Esmalt loetletakse üles hulk vahvaid firmasid, mis peaks olema justkui LHV usaldusväärsuse ja "õigete valikute" näitaja.
2) Kohe seejärel teatatakse "väikeses tekstis", et "tegelikult me oma sõnade eest ei vastuta" (seda võib väljendada valemina 1 + (-1)= 0), st et kõik on suhteline ja sõltub olukorrast.
3) Kolmas sõnum -tüdruk lennutab lohe. Mida see meile ütleb? Loomulikult seda, et "kõik sõltub ilmast ja tuulest". Mõte on lihtne -SINU RAHAGA TOIMUV ON EBAKINDEL NING SÕLTUB MEILE TUNDMATUTEST NING ETTENÄGEMATUTEST ASJAOLUDEST.
keskiviikkona, maaliskuuta 28, 2012
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti