perjantaina, heinäkuuta 31, 2009

Hetke lemmikteema

Liikuvad lülid. Taimsed mõjud.

3 kommenttia:

Ivari kirjoitti...

Kui sa kirjutad asjadest, siis ma tahan öelda, mis on minu lemmik ASI. See on taim. Taimes tundub olema peidus kõik see, mis on peidus kusagil raamatus, filmis, kellegi peas, või ka piiblis. Mingi kummaline sügav sisu, tohutu infohulk, elu valem (maailma mõte kui selline). Kõik otsivad sihitult mingit elu mõtet, selle sisu. Ja nad keegi kuramus ei vaevu vaatama näiteks võilillelehte! Või puud.

Võibolla on sul lemmikteemas just mingi sarnane äratundmine. Rääkimata kuldlõikest ja suurepärasest matemaatilisest seaduspärast.
Võibolla on mul mingi ilge kiiks.

Asjadest kirjoitti...

Tead sa seda, kant, et päevalille seemned asetsevad õies spiraalselt ja alluvad mingile matemaatilisele seaduspärasusele (ma ei mäleta millisele). Võimalik, et seemneringid pikenevad matemaatilises ruudus või midagi taolist. Ühesõnaga -täiuslik süsteem ja kord!

Meenus ka see, et Uku Masingul oli mingi tekst "Mälestusi Taimedest". Taimed on arusaadavalt ülivinged asjad ja väärivad iga neile põhendatud minutit.

Ivari kirjoitti...

Jaa, seda nimetatakse Fibonacci jadaks. (vaata: http://et.wikipedia.org/wiki/Fibonacci_jada). Sellega on siuke pull lugu, et kui sa näiteks männikäbi vaatad alumiselt poolelt, siis moodustuvad kattesoomustest spiraalsed jooned. ja need jooned jooksevad kahele poole. Neid spiraale on ühte ja teistpidi alati erinev arv, kuid need kaks arvu on fibonacci jadas alati kõrvuti! peale käbi paistab see veel välja päevalillel, korvõieliste (karikakar nt) õisikul, kaktustel, mägisibulatel jpm taimedel. Ka matemaatiline kuldlõige põhineb samal jadal. See on äärmiselt huvitav teema mu jaoks.

Masingul on raamat jah sellise nimega. Olen kaks korda lugenud, kahjuks raamatukogu oma. Aga tema seal heietab mälestusi rohkem. Muud eluolu ja huvitavaid mõtteid ka muidugi. Keegi hea kirjastus võiks selle uuesti välja anda.