keskiviikkona, syyskuuta 22, 2010

Märkamine pole mingi niisama-asi

Huvitav küll. Kunagi oli aeg, kui ma ei suutnud tuvastada joobes -või nö napsuseid -inimesi. Mitu korda juhtus, et rääkisin mõne tegelasega maha pikad jutud ja avastasin alles vestluse lõpus (kui keegi just mulle ei öelnud), et tüüp on ju ebakaine -mis tegi kogu vestluse paugupealt üpris mõtetuks. Ja tundus mulle justkui usalduse kuritarvitamisena: mina räägin korralikult juttu ja arutan mingite tähtsate probleemide üle -aga tema on hoopis täis! Nii ju ei saa...?

Noh. Mingi hetk õppisin ma esmalt üle tšekkama, et kas vestluskaaslane on täis või kaine. Kui olin selle oskuse omandanud, hakkasin kõikjal purjus inimesi nägema. Avastasin oma üllatuseks, et neid oli väga palju liikvel.

Sama asi oli vaimuhäiretega inimestega. Esialgu ei osanud ma seda faktorit üldse arvestada, enne, kui tutvusin ühe mehega, keda ma pärastpoole mitmel korral linnapeal midagi karjumas nägin. Sest esialgu paistis mees täitsa normaalne olevat, kuigi käed justkui värisesid ja tahtis koguaeg kohvi...-no aga inimesi peab ju usaldama, eks? Peale seda juhtumit laienes nägemisväli veelgi...

Kuskil vahepeal juhtus üks vigastus, mistõttu olin sunnitud mitu kuud 2 km tunnikiirusega ringi lonkama. Sellel perioodil hakkasin märkama, et on olemas suur hulk isikuid, kes liiguvad minuga samas tempos: ratastooliga, karkudega, proteesiga, sünnitraumaga jm tõttu. See oli väga huvitav avastus, et on olemas veel üks -palju aeglasem -maailm.

Hiljuti avastasin, et Säästumarketi parklas ringilonkivad naisterahvad pole leebed poodi külastavad pereemad vaid vanimat elukutset pidavad ettevõtjad. See oli väga kummastav avastus, sest hakkasin alateadlikult ümbruskonda jälgima ning inimeste märkamine on muutunud peaaegu häirivaks faktoriks, sest esitan bussipeatuses või kassasabas seisvaid isikuid näes umbes selliseid küsimusi: "Nii...-kes teist on joodik? Kas keegi tarvitab narkootikume? Kes on prostituut? Kes on suitsumees? Kas keegi on hull?..."

Tundub, et märkamine ei pruugigi alati väga tore olla...-näib, et sa saad inimeste kohta liiga palju teada.

2 kommenttia:

Kristjan Kuru kirjoitti...

Võibolla peaksid ametit vahetama.

Anonyymi kirjoitti...

:)