maanantaina, lokakuuta 31, 2011

Eestlane Soomes -tüüpiline majandusmigrant

Päevalehes on tore artikkel Eesti naisest, kes naudib Soome sotsiaalkindlustuse hüvesid ning viriseb Eesti üle. Esmapilgul võiks arvata, et tegu on tõelise edulooga ning kõik kodueestlased peaks end halvasti tundma, sest nad elavad ikka veel oma tatisel ja porisel isamaal ega mõtlegi igale ettejuhtuvale tropile naeratada.

Tegelikult on see lugu tüüpilisest majandusmigrandist kelle jaoks algas (Soome) ajalugu sellega, kui ta Helsinkis laevalt maale astus. Nii nagu paljude venelaste jaoks algas Eesti ajalugu hetkest, kui nad Balti Jaamas oma pambud vagunist perroonile tõstsid.
See naine kelgib Soome heaolu üle ja toob seda eestlastele justkui eeskujuks. Kuid mille üle on tal üldse kelkida? Tema ei ole Soome heaolu ehitanud, selle nimel töötanud ega püksirihma pingutanud. Tema esivanemad pole Soome vabadust oma verega lunastanud. Ta pole Soomele midagi andnud -nii nagu ka Eestile (=artikkel ei räägi sellest). Ta vaid tarbib teiste poolt loodut.

Teate kuidas mõtleb soomlane, kes sellist artiklit loeb? "Miks sa tuled kasutama hüvesid, mille pärast sa pole vaeva näinud? Miks sa ei loo heaolu ENDA kodumaal? Minu vanaisad sõdisid Talvesõjas ja töötasid end puudust kannatades üles. Nad ei põgenenud Hispaaniasse, sest nad tahtisd elada SOOMES! Enda isamaal. Ja nüüd tuled sina -kes sa pole selle maa heaks pingutanud ega võidelnud -ning räägid sellest, kui hästi sul läheb?! Mis õigusega?! Kes sa selline oled, et arvustad Eestit -kuigi sa pole oma kodumaa heaks midagi teinud? Miks sa ei ela Eestis ja ei ehita OMA riiki -nii nagu on teinud seda soomlased?!".

Nii nad mõtlevad. Ja ma olen nendega päri.

5 kommenttia:

Ray D. Noper kirjoitti...

See on nüüd huvitav teema... Kas mina võiksin minna Soomesse "majandusmigrandiks" ? Minu vanaisa oli soomepoiss... Ja istus seepärast aastaid Siberis pärast... Eesti vabaduse taastamine jäigi tal nägemata..

Asjadest kirjoitti...

Ma arvan, et sa ei võiks olla mitte ainult majandusmigrant vaid olen kindel, et soomlased -saades kuulda su perekonna panusest -üritaksid sind surnuks emmata ning lõhki sööta. Igatahes kuuluks sulle soomlaste lugupidamine ja austus.

Ray D. Noper kirjoitti...

Phäh. Lollid naljad jätta.
Mitte, et ma tahaks Soomesse majandusmigrandiks minna, mul siin hea küll... Iseasi kui tervise pärast kusagile soojemale maale minna :P

Anonyymi kirjoitti...

Minge kuhu tahate aga kui üle lahe lähete siis satute SOOME mitte SOOMESSE. Krdi düsgraafikud!

Asjadest kirjoitti...

9:38, detailidega tegelemine on enesekaitse ;)

Või on tegu tubli eesti filoloogiga? Nemad muutuvad kohe väga rahutuks, kui kuskil viga näevad...