keskiviikkona, lokakuuta 26, 2011

Vihkan Mac-i

Ma ei saa aru. Mul on olnud Mac juba mingi 4 aastat ja ma ei saa sellest aparaadist ikka veel aru (erinevalt PC mille õppimine võttis a kuu). Kõik protsessid on arusaamatult keerulised ja ajuvabad. Kusjuures Mac jookseb kinni mingite tühiste asjade peale ning vajab elukutseliste sekkumist.

Toome näite. Hoolimata ID-abi kasutamisest ja juhendite samm-sammult järgimisest ei suuda ma seda napakat seadet panna andma ID-allkirja. Õpetused, kus kästakse Safarile "mingeid sertifikaate tekitada" ei toimi, sest arvutis puuduvad asjakohased ribad jne. Kõik on nii neetult keeruline ja segane.

Muidugi võib öelda, et "õpi ära! Loe juhendeid! Tee süsteem endale selgeks!" -kuid sellised soovitused ainult kinnitavad seda, et Mac on ebaloogiline ja paljukiidetud intuitiivsusest pole selles aparaadis jälgegi. Just iseeneselikkus peaks olema Mac-i eelis PC ees -kuid ei ole! On hoopis kinnijooksev ja tülikas aparaat.

Jätke Mac ostmata.

6 kommenttia:

vtl kirjoitti...

Vihkan mäkki! Ma ei saa aru. Mul on olnud mäkk juba mingi 4 aastat ja ma ei ole siiani suutnud sellega põrandalt tolmu imeda. Erinevalt PC-st, mille ventilaator töötas nagu tõeline turbiin. Mäki ventilaator lihtsalt ei ime.

Toome näite. Hoolimata IT-abi kasutamisest ja juhendite samm-sammult järgimisest ei suuda ma seda napakat masinat kasutada tomatite viilutamisel, kuna arvutil puudub piisavalt terav serv. Ometigi reklaamiti nt. Air-i, kui maailma kõige õhema servaga laptoppi. Kammon, isegi mu veneaegne nuga saab sellega hakkama.

Muidugi võib öelda, et mäkk ei olegi selleks, et sellega juustu riivida või muna praadida, aga sellised soovitused ainult kinnitavad seda, et mäkk ei ole intuitiivselt kasutatav. Just iseeneslikkus peaks olema mäki eelis primitiivse tehnika ees, kuid ei ole. On hoopis kohmakas ja tülikas aparaat.

Anonyymi kirjoitti...

Põhimõtteliselt on kõik õige. Vorstiviilutamine oleks tõeline vaev. Lisaks kõigele muule.
Asjadest

Anonyymi kirjoitti...

Ma tänan südamest siinkohal seda ITasjameest, kes mulle mõned aastad tagasi ütles, et tema kogemuse kohaselt ei ole Macidel ja PCdel mingit kvaliteedivahet, remondis käivad mõlemad ja odavamad Apple'i tooted olla suisa viletsad.
Mul on praegune lenovo X61s olnud 4 aastat. Kõik toimib, hoolimata korduvast kukkumisest ja pidevast lahtiselt käekotis tassimisest.

Mati kirjoitti...

Mina jällegi soetasin Maci paar kuud tagasi ja olen kokku puutunud paljude positiivsete asjadega - mulle tundub et ta on lihtsalt mugavam kasutada. Olin ise Maci vastane aastaid kuid nüüd olen oma arvamust kõvasti muutnud. Samas mis puudutab ID allkirja andmist - seda teen siiani PC-ga kuna Macis see asjandus lihtsalt siiani mul veel ei tööta :)

Asjadest kirjoitti...

Eksole :)

pilleriin kirjoitti...

oh, FB-s läks selle lingi ümber päris lõbusaks ära meil vtl-iga.
kummaline on mu jaoks see, et paljud mäkikasutajad ei suuda tunnistada, et ka selle masinaga on probleeme ja see ei sobi lihtsalt igaühele. no nagu see on kõigi asjadega.