keskiviikkona, tammikuuta 28, 2009

Mul vanaisa oli laskurkorpuses

Vanaisa medalid asuvad vanas habemeajamisaparaadi karbis. Vahel ma ikka tšekkan neid, et jube huvitav küll -sellised asjad...
Oleks ta olnud wehrmachtis, võibolla tal oleks siis teistsugused medalid olnud? Punaväkke ta muidugi ise ei kippinud vaid viidi relva ähvardusel. Rinnas ta neid medaleid kunagi ei kandnud ja mingit veterani-värki ei ajanud.

Kas kellegi vanaisa on veel korpuses olnud?

Mõtlesin just, et kõige traagilisem asi mis eestlastega oleks üldse võinud juhtuda, oleks olnud see, kui eesti sõdureid oleks kasutatud jätkusõjas soomlaste vastu. Aga ega poleks saanud kasutada kah -nad oleks ju kõik kohemaid sommide poolele üle jooksnud...
Kui isegi mu oma isa ütles mulle usalduslikult 1982 aastal (või millal see nn Poola kriis oli?), kui teda sõjakommisariaadist korduvalt otsimas käidi (et Poola viia) -et tema poolakate vastu sõdima ei hakka, ennem jookseb üle -saagu mis saab. Tegelikult oli tal veel kurjem plaan -idee oli selles, et ta oli haubitsapatarei tulejuht. Ta oleks saanud kommudele valesid laskeandmeid anda ja vennikesed oleks oma haubitsatega kuhugi suvalisse metsa summinud.
Selline kuri mees on mu isa...

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minu üks vanaisa oli nii vene kui saksa sõjaväest vabastatud oma puuduvate sõrmede pärast paremal käel ja teine vanaisa oli EW ajal kriminaalpolitseinik ning jäi "kadunuks" peale arreteerimist 1945.a. Alles kaheksakümnendate lõpus sai ema ligipääsu arhiivimaterjalidele kust selgus et ta lasti maha kohe peale arreteerimist kusagil Kose kandis vist. Vanaisa peale kaebas üks endine hobusevaras, kelle vanaisa EW ajal kinni pani. Igal juhul oli see aeg üks tõeliselt segane aeg ja praegune meie elu puudutav "kriis" on kökimöki selle kõige kõrval arvan mina.

Asjadest kirjoitti...

Hobusevaras oleks tänases kontekstis ilmselt autovaras?
Õudne tõesti milline perspektiiv -oled tavaline kriminaalpolitseinik (lahendad varguseid, tapmisi jmt) -ja siis lastakse sind mingi autovarga kaebuse pärast maha :(

Puuduvad sõrmed pole tänapäeval muidugi mingi takistus, et isamaad teenida. Tänapäeval on igasugused elektoonilised seadmed olemas...

Asjadest kirjoitti...

Noh? polegi rohkem kedagi laskurkorpuses olnud vä? Minu vanaisa üksi oligi või?