maanantaina, helmikuuta 16, 2009

Kas mehed tõesti ütlevad naistele, et "Sa oled paks!"?

Juhtusin viibima ühes seltskonnas, kus oli 20 naist ja mina ainukene mees. Tegemist oli koolitusega ja pärast oli sööming. Pidin seal esindama kõiki maailma mehi. Noh, ja algas muidugi jälle mingi paksuse ja mõõtude jutt -mis oli väga imelik kuulata, sest pidevalt kordus see mõte, et "mehed ütlevad, et sa oled paks!" jmt.
Ma pole isiklikult KUNAGI ühelegi naisterahvale nii öelnud -ega ole ka kunagi KUULNUD, et keegi teine mees oleks. ja seda ma ka ütlesin neile, et kas pole tegu mingi sellise naisteajakirja-klišeega? Autosugessiooniga? Et kui piisavalt kaua endale korrata "sa oled paks, sa oled paks, sa oled paks", siis lõpuks tundub, et seda ütles sulle ka sinu töökaaslane -ülemus - tundmatu mees foori taga - abikaasa -juhuslik mööduja tänaval?

Või on mehed tõesti nii opakad, et sõnastavad mõne naise kuuldes kõva häälega mõtte "Sa oled paks!"?

Aga ärge ajage seda lauset segi sõbraliku tähelepanekuga, et keegi võiks enesetunde ja väljanägemise huvides pisut kaalust alla võtta (kui ta seda ise viitsib) -et see mõjuks välimusele hästi -tooks esile inimese nö peidetud ilu...

Ma vaatan, et küsitluses kipub see "Jah" vastus liialt kerkima ja ma ei usu kohe kuidagi, et see tegelikult tõsi on. See pole ju reaalne, et keegi mees on astunud sulle ligi ja öelnud ühemõtteliselt: "tead mis? -sa oled paks!".

21 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

tegelikult on see täiesti pseudoprobleem naistel... ole kuidas tahad, aga ikka tundub neile, et nad on räigelt paksud emised. isegi miinimum normaalkaalus tegelastel on tunne, et liiga palju on liigset ballasti kanda. kujuneb see "mees ütles mulle, et ma olen liiga paks" välja väga lihtsalt. näiteks mees ja naine on poes, ning naine proovib uusi pükse jalga (naised on ju tänapäeval mehelikud ja püksid on peamine rõivaese) ja küsib mehelt, et mida viimane arvab. kuna enamus mehi on aga loomupäraselt kidakeelsed jahvatamaks pikki lugusid, et kuidas naine mingis rõivaesemes välja näeb, siis lühikese vastuse a la "eeee... sobivad hästi" vastusest loevad naised välja, et "issand jumal ta mõtles nii kaua, ma olen nii paks nende pükste jaoks" jne jne jne

Asjadest kirjoitti...

Kipub jah nii olema -sellepärast ma kahtlengi, kas see ikka tegelikult nii on, et mehed muudkui kõiki paksudeks sõimavad...

Anonyymi kirjoitti...

Tegelikult olen ise juhuslikult pealt kuulnud kuidas üks pereisa oma naise "paksu....." kommenteeris kui nad koos perega poodi läksid ja naine veidi koperdas autost väljatulemisega. Tean ka teist meest kes ei nimeta oma naist küll (vähemalt teiste kuuldes) paksuks, kuid kui naise kehakaal suureneb, siis üsna tihti ülekaalu naisele meelde tuletab. Nii et kuigi ise kedagi paksuks ei kutsu, siis ometi olen kuulnud neid kes seda teevad oma enese naistega......

Hundioru Nirti kirjoitti...

Mees, kes nii ütleb ja kelle ütlemine meeles on, ei pruugi olla see mees, kellega kepitakse, muide.

Paljudel naistel on valusad mälestused sellest osast näiteks koolist, tüdrukutevastase koolivägivalla üks osa on see, et tuleb teda sõimata võimalikult paksuks ja koledaks ja kui ta kuskil söömas tabatakse, siis senikaua ilkuda tema kallal, kuniks ta söömise lõpetab ja minema läheb.

Teine koht, kus noored naised sõimata saavad, on - oma kodu. Ma olen oma kõrvaga kuulnud (ja ma ei fantaseeri, vaid olengi), kuidas isa ja vend pere pesamunast õde paksuks pekirulliks kutsuvad, tema söömisharjumuste kallal ilguvad jne. Olen kuulnud ka mõnede teiste naiste käest et jah, kodus isa ja/või vend sõimas paksuks omal ajal.

Söömishäire võib vähemastki saada ja naistele jääb igaveseks meelde, et meessoost olendid võivad olla kirjeldamatuteks inetusteks valmis.

Ja loomulikult on olemas ka mehi, kes oma naiste kaalu kallal irisevad, aga neist ma tõesti kuulnud ei ole eriti.

Anonyymi kirjoitti...

samas kui naised alati vinguvad mehe kallal, et "sa oled liiga paks / sul pekk lotendab / sa võiksid kaalus alla võtta / sul on suuremaid pükse vaja vä? / sa võiksid saledam olla / sul on tissid / issand, su tissid on suuremad kui tihemetsa tiinal / salumetsa tiina mees on küll saledam" jne, siis miks tegelikult mehed ei või naistele öelda kommentaare liigse kehakaalu suhtes? mees "peab" küll naise jaoks kehamõõtmete ja massi poolest hea väljanägema (muidugi kehakaal on tervise pärast ka tarvilik korras hoida, kuid see ei ole praegu oluline), miks siis mees ei või naisele märkust teha? et nagu kohe nii ongi, kui tanu alla saadakse vms leivad ühte kappi pannakse, siis mees olgu edasi ideaalne nüüd ja alati, aga naine võib vormist välja minna?

Anonyymi kirjoitti...

s.t. meil on ju võrdõiguslikkus ning naised tahavad koos meestega traktorit juhtida, müüri laduda, rauda rebida ja muid vanasti ainult meestele jõu ja mõistuse poolest sobilikke töid / tegemisi teha...

Hundioru Nirti kirjoitti...

"Naised alati vinguvad"

KÕIK naised ALATI vinguvad oma meeste välimuse kallal? Tõsi ka?

Anonyymi kirjoitti...

tundub, et mõnel on või on olnud kompleksid antud teemal. kus kohas on kirjas, et "kõik naised"? üldises mõttes, hästi laialivalguvas tähenduses "naised vinguvad alati", mis hõlmab sellel teemal mittesõnavõtvaid isendeid ja sel teemal sõnavõtvaid tegelasi, millest omakorda ridade vahelt võib välja lugeda, et see on üks asi, mille kallal naised keelt pruugivad oma mehe arvel.

Kristjan Kuru kirjoitti...

A woman is standing nude, looking in the bedroom mirror.
She is not happy with what she sees and says to her husband,
"I feel horrible; I look old, fat and ugly. I really need you to pay me a compliment"
The husband replies, 'Your eyesight's damn near perfect.'
And that's when the fight started .....

My wife asked me if a certain dress made her butt look big.
I told her not as much as the dress she wore yesterday
And that's when the fight started .....

Hundioru Nirti kirjoitti...

No ei ole komplekse (see teema on minu jaoks selles mõttes täiesti arusaamatu, et a) ükski normaalne naine ei oleks koos mehega, kes teda mõnitab ja b) ükski normaalne naine pole koos mehega, kelle välimus talle mõnitamisväärne tundub, seega probleemi ei tohikski nii massiliselt eksisteerida), lihtsalt su sõnastus on täpselt selline, et "No aga kui naised alati vinguvad...". :)

Kui jah (kõik) naised alati vinguks oma meeste kallal, siis oleks ka (kõikidele) meestele vingumine "lubatud", aga loogiliselt võttes lähevad kaks täiskasvanud inimest lahku, kui neile oma kaaslase välimuski juba vastuvõetamatu on.

Anonyymi kirjoitti...

alguses on ninnu ja nännu, ning mida enam aastaid edasi, seda rohkem hakkavad mehele ja naisele teineteised "defektid" ja puudused silma, mille kallal suud pruugitakse. ilmselt on asi rutiini tekkimises.

Kaamos kirjoitti...

Misajast saab rutiiniks nimetada vastikustunde tekkimist teineteise füüsiliste omapärade suhtes?
Rutiin on harjumine, leppimine asjadega nii nagu need on, teinetese hinge kallal hööveldamine on pigem lahkukasvamise ja samas ka inimliku viisakuse puudumise tunnus.

Anonyymi kirjoitti...

See tuletab meelde, et ma olen ettekandjana töötades korduvalt näinud, kuidas paks oss küsib oma peaaegu alakaalus mimmi käest, kui see lasteeinet tahab tellida, et "oled sa ikka kindel, et sa nii palju peaksid sööma?" ja mimm tellib hoopis salati. Hinnas asi ei olnud, need maksid suht ühepalju. Nii et tundub, et suures osas teatud sotsiaalse grupi teema.

Asjadest kirjoitti...

Ma siin vaatan, et päris elav keskustelu tekkinud.

Ma preili nirtile ehk niipalju ütleks, et see jutt et normaalne naine pole koos mehega, kes teda mõnitab, ei pea paika.

Mulle tundub natuke, et osaliselt on see paksuse-värk ikka naiste endi üleshaibitud. Kui seda väga palju korratakse, siis see muutubki TEEMAKS. Minul näiteks tekib aegajalt soov sellel teemal nalja visata -selles mõttes -et öelda normaalsele naisterahvale, et "õõõ -ära söö seda asja -sa lähed ju kohe paksuks!" või midagi muud sellist. Aga see on ikka selline sõbralik nöök millest peaks kõik justkui aru saama.

See, et keegi ütleb tõsimeeli -oled paks! on mu arust suhteliselt võimatu. Kuigi samas tekkib küsimus, kas tegelikult liiga paksule peaks ütlema, et kulla sõber -sa oled paks -pead midagi ette võtma? Sest tegelikult on ju tervislikum olla normaalses konditsioonis, eks?

Asjadest kirjoitti...

Nüüd mul tuli meelde, kus ma ükskord kuulsin seda. Viru keskuses tekkis ühel korpulentsel naisterahval ja napsisel mehel eskalaatoril mingi tüli (tädi ei pääsenud mööda vmt) ja siis see mees -ise umbes 60 aastat vana -käratas tädile midagi stiilis: "vaata kui paks sa ise oled! Kes sul käseb ennast nii paksuks süüa?!". Tädi mumises muidugi kah midagi kurjalt vastu ja neil tekkis päris pikk arutelu seal eskalaatoril. Olgu öeldud et see tädi oli tõesti igavene piarakas -selles mõttes mees nagu oma hinnangus ei eksinud -küll aga poleks pidanud seda vist nii kõva häälega välja ütlema.

Saila kirjoitti...

Mina pole päriselus seda kunagi kuulnud, et mõni mees oleks öelnud mulle või üldse kellelegi. Aga netikommentaarides küll alatasa probleemi asemel arvustatakse välimust : ise selline nõme paks eit ... ja vana ja kole ja jälle paks . Jah, arvatavasti on paljude selliste kommide klikkijad mh ka mehed (või poisid)

Mutt kirjoitti...

Ma olen seda meelt, et esimene kivi visaku see, kes on patust puhas, ehk siis oma kaaslase kehakaalu võib (mõistuse ja viisakuse piires) kommenteerida inimene, kes ise on ilusasti vormis. (Samas tuleb meelde armas ütlus - I am in shape! Round IS a shape.)
Paraku tihti on need kommenteerivad meessoo esindajad ise kaugel tervislikust ja sportlikust vormist. Ja oma paksuse üle halavad vägagi tihti naised, kellele vähemalt mina tahaks kähku paar juustuburgerit välja teha, et inimene päris nälga ei sureks. Need, kellel tõesti on ülekaalu, reeglina ei tõstata üldse seda kaalu teemat.

Asjadest kirjoitti...

Tegelikult läheb teema liiga globaalseks. Küsimus on, kas keegi mees on konkreetselt SULLE öelnud: "sa oled paks! Liiga paks oled..."?

Muidumeez kirjoitti...

Samas ei tohi unustada ka varianti, mis on spetsiaalselt tüli kiskumiseks välja mõeldud. Ja selleks on see, kui naine küsib mehe käest, kas ta on paks. Kui vastata jah, noh, siis... aga kui öelda ei, siis saad kindlasti süüdistuse, et sa valetad ja tegelikult mõtled et jne jne. See tuntud rahvusvaheline nali polegi nali, endal üle elatud.

Anonyymi kirjoitti...

Minule näiteks on konkreetselt tuttav mees öelnud, et ma olen paksuks läinud. Selle asemel, et tere öelda. Ülekaaluline meesterahvas, kelle oma naine on nagu piitsavars, pidas vajalikuks mind üle pika aja tervitada sõnadega:"Sa oled paksuks läinud!". Sellised mehed on olemas. Võttis ikka tujutuks küll.

Anonyymi kirjoitti...

No kui jutt ainult minust käib, siis mulle endale pole ükski mees seda kunagi öelnud - aga näiteks mu isa ütleb seda pidevalt emale, kuigi neil mõlemal on paras kõhuke ees.

Ja see kohviku asi polnud enamasti nali, sellest saab ju aru.